Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


elektronika:avrjtag

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
elektronika:avrjtag [2013-03-16 17:19]
Łukasz Góralczyk
elektronika:avrjtag [2014-02-27 02:02] (aktualna)
Linia 23: Linia 23:
 {{elektronika:​avrjtag_schem.png?​650|Schemat ideowy interfejsu JTAG dla AVR}} {{elektronika:​avrjtag_schem.png?​650|Schemat ideowy interfejsu JTAG dla AVR}}
  
-Wszystkim zajmuje się procesor ATMega16, oryginalnie,​ w nocie Atmela, jest to inny procesor, ale ATMega16 jest nowszy i sprawuje się równie dobrze. Widać również układ MAX232, który dostosowuje poziomy napięć do standardu RS-232. Uwaga! Możliwe jest tam wstawienie układu MAX**2323**, w ten sposób układ będzie mógł działać przy napięciu 3,3 V - być może konieczna będzie zmiana wartości niektórych kondensatorów (C3, C4, C5, C6), oraz podłączenie kondensatora C5 do masy (a nie do VCC). Sam układ ​MAX2323 ​kosztuje naście złotych, można dostać tanią wersję innego producenta, jednak należy sprawdzić konfigurację układu i wartości kondensatorów - wartości i sposób podłączenia mogą się różnić. Jeśli robisz wersję na 3,3 V nie zapomnij o odpowiedniej wersji procesora (patrz [[http://​www.atmel.com/​dyn/​resources/​prod_documents/​doc2466.pdf|dokumentacja do ATMega16]]). Reszta to rezystory, kondensatory i 2 diody. Jest też jeden jumper, którego rola zostanie opisana później, standardowo powinny być zwarte, za pomocą zworki, piny 2 i 3.+Wszystkim zajmuje się procesor ATMega16, oryginalnie,​ w nocie Atmela, jest to inny procesor, ale ATMega16 jest nowszy i sprawuje się równie dobrze. Widać również układ MAX232, który dostosowuje poziomy napięć do standardu RS-232. Uwaga! Możliwe jest tam wstawienie układu MAX**3232**, w ten sposób układ będzie mógł działać przy napięciu 3,3 V - być może konieczna będzie zmiana wartości niektórych kondensatorów (C3, C4, C5, C6), oraz podłączenie kondensatora C5 do masy (a nie do VCC). Inni producenci mogą mieć inne, podobne oznaczenie tego układu. Sam układ ​MAX3232 ​kosztuje naście złotych, można dostać tanią wersję innego producenta, jednak należy sprawdzić konfigurację układu i wartości kondensatorów - wartości i sposób podłączenia mogą się różnić. Jeśli robisz wersję na 3,3 V nie zapomnij o odpowiedniej wersji procesora (patrz [[http://​www.atmel.com/​dyn/​resources/​prod_documents/​doc2466.pdf|dokumentacja do ATMega16]]). Reszta to rezystory, kondensatory i 2 diody. Jest też jeden jumper, którego rola zostanie opisana później, standardowo powinny być zwarte, za pomocą zworki, piny 2 i 3.
  
 Poniżej znajduje się opis złącza między AVR JTAG a układem debugującym. Układ docelowy - ten, który chcemy debugować łączymy 10 żyłową taśmą zakończoną złączką 2 razy 5 pinów (IDC10). Poniżej znajduje się opis złącza między AVR JTAG a układem debugującym. Układ docelowy - ten, który chcemy debugować łączymy 10 żyłową taśmą zakończoną złączką 2 razy 5 pinów (IDC10).
elektronika/avrjtag.txt · ostatnio zmienione: 2014-02-27 02:02 (edycja zewnętrzna)